Categories:

far, piscina, platja

grótta, només el francesc i el bruno que la lola no volia sortir de casa, volia descansar. hi ha un foradet amb aigua calenta, però no era el cas d’ahir. no sabem per què. només s’hi pot anar en uns horaris que depenen de les marees, sinó et pots quedar allà penjat. mentrestant, el fèlix per casa. s’està fent gran en aquest viatge. tan gran que la roba que li vaig agafar ja li va justeta.  i per la tarda, a la piscina (Lágafellslaug) a un poblet prop de reykjavík (Mosfellsbær) que s’hi arriba amb bus. el primer que va dir la lola al baixar de l’autobus va ser: ‘anda!’ o ‘uala!’ o algo similar, referint-se al montanyón. un gimnàs ‘outdoor’ prop de la piscina. i com sempre, després de la piscina el fèlix es queda fregit. i el bruno surt amb gana. la única foto de la piscina que tenim és des de fora. no es poden fer fotos a dins. i ja de tornada a agafar el bus. reykjavik.
el juguet favorit del fèlix en aquests moments, el trobarà a faltar quan marxem. i ja estem a dilluns. bon dia 🙂 les dues cerveses que ens vam beure ahir per la nit i que ens varen deixar de regal ens nostres partners. pale ales, no les meves favorites…  i cap a la platja de Nauthólsvík, passant per la universitat.  ens ha costat arribar-hi, però a les 10:45 ja hi érem. se m’ha fet llarg el camí. és una platja artificial, aquesta piscineta rodona treu aigua calenta i escalfa una mica l’aigua del mar colindante, que estava avui a 11º. i després, lo millor, la piscina calenta allargada.  aquesta estava a 38 o 40º i ens hi hem estat una estona llarga. molts locals es banyen a mar obert i després venen aquí a escalfar-se. també hem anat a posar els peus a la platja, però res més. i ja de tornada, tot en obres. el fèlix abans de dormir.
i després de fer caca, que li ha arribat fins el coll, a dormir. això és un ‘estanc’ de begudes alcohòliques. són botigues del govern que es diuen Vínbúð i són les úniques que poden vendre alcohol. bastant més modernes que els nostres estancs, això sí. i ara un passeig del francesc i el fèlix d’aquesta tarda, la catedral. i una de les 10 ‘weirdest things‘ sobre els islandesos: no tenen cognom familiar, el seu cognom és el nom del pare (o a vegades mare) amb ‘son’ o ‘dóttir’ al final segons si són nen o nena. lola francescdóttir, bruno francescson i fèlix  francescson 😉 i el llac en una altra hora i un altre punt de vista. anem a tot arreu en autobús, que està bé perquè pagues amb una app (a dinamarca igual). de fet a cap dels dos llocs hem canviat diners, es pot pagar tot sense cap problema amb targeta de crèdit (inclús imports petits o les màquines de begudes i snacks), i el transport públic i la zona blava amb app. sort que ja no es paga per itinerància 🙂 i demà plou, i com que se’ls han trencat les sabates tan a la lola com al bruno, anirem a comprar-ne unes altres. hem preguntat i ens ha dit que anem a un centre comercial. bueno, és lo que hay.

4 thoughts on “far, piscina, platja

1. Això de les app del transport és molt nòrdic. A Noruega igual. De fet, si compres al bus directament sense fer servir app et tripliquen el preu! Almenys a Oslo

2. Aquesta gent sembla que estan molt ben organitsats. I el Felix se esta t fent gran per moments aviat ens conexera.